مشاور رئیس جمهور:آیت‌الله فقیه یزدی در حوزه مورد احترام همگان بود


یزدفردا: مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت گفت: با توجه به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله فقیه یزدی، وی مورد احترام همه حوزویان بود و خدمات ارزنده‌ای را نیز ارائه كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر سقای بی‌ریا امروز در حاشیه تشییع پیكر آیت‌الله فقیه یزدی در قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینكه آیت‌الله فقیه یزدی در محضر بزرگان حوزه‌های علمیه كسب فیض كرده بود، اظهار داشت: این استاد برجسته حوزه از محضر بزرگانی چون آیت‌الله فكور، آیت‌الله اراكی، آیت‌الله حائری و دیگر بزرگانی چون شهید صدوقی استفاده برده و پس از آن به مرحله اجتهاد رسیده بود.
وی تصریح كرد: فقه جواهری و روش معمول حوزه‌های علمیه همواره پرورش دهنده مجتهدان ارزشمندی نظیر آیت‌الله یزدی بوده است.
مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با تأكید بر اینكه آیت‌الله فقیه یزدی در مسائل اخلاقی زبانزد بوده است، افزود: وی در اخلاق و تخلق به مسائل اخلاقی زبانزد خاص و عام و مورد توجه همه بود.
وی خاطرنشان كرد: اخلاق حسنه این مرد بزرگ را تمام كسانی كه با وی ارتباط داشته‌اند تأیید می‌كنند.
سقای بی‌ریا با اشاره به نحوه آشنایی وی با آیت‌الله فقیه یزدی‌‌ گفت: در اوایل ورود به حوزه با این مرد بزرگ آشنا شدم كه درس‌های ارزشمندی را در حوزه تدریس می‌كرد.
وی با بیان اینكه آیت‌الله فقیه یزدی شخصیتی مورد احترام بزرگان حوزه‌های علمیه بود، افزود: آیت‌الله فقیه یزدی در حوزه مورد احترام همگان بودند.
مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت خاطرنشان كرد: از دست دادن عالم بزرگی چون آیت‌الله فقیه یزدی ضایعه بزرگی برای حوزه‌های علمیه است.
وی با بیان اینكه امام زمان (عج) هم در این مصیبت بزرگ سوگوار هستند، گفت: همه ما به مقام معظم رهبری و خانواده بزرگوارش این ضایعه بزرگ را تسلیت می‌گوییم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا